TUTORIALE  TIC

COLEGIUL  ECONOMIC  "DPM"  ALBA   IULIA

Profesor  Simona  Dogaru ,    ISBN    978-973-0-31260-7 Alba Iulia, 2020

ISBN   978-973-0-31261-4 ;   Alba Iulia, 2020  

 

 

Clasa a IX-a Structura calculatorului Windows
Word Formatare Tabele, obiecte si formule matematice Cuprins,note subsol, unelte de desenare
HTML Tema 9
Clasa a X-a
Excel Formatari si grafice Formule si calcule matematice. Functii Baze de date Scenarii
Power Point Tema 10
Clasa a XI-a
Access Tabele Relatii intre tabele Interogari Rapoarte, formulare si etichete
Proiecte Tema 11
MATEMATICA Analiza matematica XI Reprezentarea functiilor Calcul financiar Recapitulare clasa 9 Ecuatii-Inecuatii 10 Trigonometrie 10
COMUNICARE Administrarea corespondentei Comunicarea Comunicare
Clasa a XII-a HTML PhP Formulare PHP Instructiuni conditionale MySQL Tema 12

 

Aplicatiile rezolvate vor fi trimise sub forma de fisiere atasate pe adresa de mail: econelevi@gmail.com si pe adresa voastra de mail.

La Subject va veti scrie numele, prenumele si clasa.

 

Exerciţii propuse

 

Exerciţiul 1:

 

În prima foaie de calcul creaţi o bază de date student care va conţine date referitoare la rezultatele activităţii studenţilor:

1

·                   calculaţi media pentru fiecare student;

·                    câmpul bursa se va completa selectiv, în funcţie de valoarea corespondentă din câmpul Media: dacă  media>=9 atunci „Bursa este de 120 lei”, altfel „nu se acordă” ;

·                    pentru studenţii care primesc bursă aplicaţi un format condiţional astfel încât valorile care respectă condiţia să fie scrise cursiv cu culoarea verde;

·                    în foaia de calcul 4 să se ducă doar studenţii de la finanţe şi cei de la contabilitate şi să se reprezinte grafic media acestor studenţi;

·                   obţineţi media pentru fiecare secţie şi cumulate la nivel de facultate;

·                   să se afişeze câţi elevi nu primesc bursă de la secţia contabilitate;

 

 

Exerciţiul 2:

 

Cum scrieţi formula care verifică dacă un triunghi este dreptunghic?

Indicaţie: Folosiţi funcţia POWER astfel:2

 

 

Exerciţiul 3:

Realizaţi un tabel în care veţi scrie toţi elevii din clasa voastră pe o coloană. În celelalte coloane veţi trece toate materiile pe care le studiaţi ( Ex. română, matematică, ed-fizică, etc). În plus, mai adăugaţi câte o coloană pentru absenţe motivate, absenţe nemotivate, total absenţe, media la purtare, media generală, situaţia şcolară.

Veţi completa tabelul cu informaţii. În coloana cu totalul absenţelor se va calcula suma dintre motivate şi nemotivate iar în coloana cu media generală se va calcula media aritmetică pentru toate notele elevului. În coloana cu media la purtare se va acorda nota astfel: pentru fiecare 10 absenţe NEMOTIVATE totalizate se va scădea câte 1 punct din nota la purtare, plecând de la 10. În coloana cu situaţia şcolară se va calcula astfel: dacă elevul are media generală mai mare decât 8.05 atunci se va scrie "Premiant" altfel se va scrie "Leneş" . Tabelului îi va fi aplicat formatul : Clasic 1.

Sub tabel se va calcula cea mai mare medie pe clasă şi elevul cu cele mai puţine absente în total.

În antetul foii va apărea scris: Colegiul Economic "DPM" Alba Iulia

iar la subsol :  Întocmit, ...........

 

 

Exerciţiul 4:

 

În tabelul de mai jos veţi completa cu date fictive în coloanele unde apar puncte de suspensie (primele 3) şi acolo unde apare semnul întrebării se va calcula cu formulă, astfel:

Nume

Salariu

Nr. ore

Sănătate

Stres

Norma

Impozit

Venit net

….

?

?

?

?

?

 

-          "Sănătate" este 12% din Salariu

-          "Stres" este 2% din Salariu

-          "Norma" este "întreagă" dacă "Nr.Ore" este mai mare sau egal cu 18, altfel "jumătate".

-          "Impozit" este

o    10% pentru salariile mai mici de 200 lei

o   25%  pentru salariile cuprinse între 200 şi 500

-          "Venitul net" = Salariu + Stres - Sănătate - Impozit

 

Exerciţiul 5:

 

În tabelul de mai jos veţi completa cu date fictive în coloanele unde apar puncte de suspensie şi acolo unde apare semnul întrebării se va calcula cu formulă, astfel:

 

Nume elev

Venit familie

Membri familie

Lb. română

Matematică

Geografie

Media

Rezultat

Bursa de merit

Bursa socială

Total burse

?

?

?

?

?

 

-          Media este media aritmetică pentru cele trei materii

-          Rezultatul este “promovatdacă media este mai mare sau egala cu 5, altfelnepromovat

-          Bursa de merit se acordă pentru medii mai mari ca 9. Cei cu media cuprinsă între 9 şi 9,50 primesc 100, iar cei cu media între 9,50 şi 10 primesc 200 

-          Bursa socială se acordă astfel : cei care au venitul pe membru de familie sub valoarea de 400 lei vor primi o bursă de 120 lei iar cei care au venitul cuprins între 400 şi 500 vor primi o bursă de 170 lei.

-          Total bursa se calculează ca fiind suma dintre bursa de  merit şi bursa socială 

-          Câţi elevi primesc o bursă de merit de 100 lei şi câţi primesc o bursă de 200 lei.

 

 

Exerciţiul 6:

 

Eşti patronul unui depozit de materiale de construcţii şi ai doi distribuitori D1şi D2 care fac vânzări pentru tine.

Denumire

UM

Stoc Initial

Pret(UM)

Val. Initiala

D1

D2

Stoc Final

Val. Finala

Caramida

mc

?

?

?

Ciment

sac

?

?

?

Var

t

?

?

?

Nisip

t

?

?

?

Gresie

mp

?

?

?

Faianta

mp

?

?

?

parchet

mp

?

?

?

Lavabila

L

?

?

?

TOTAL

 

 

 

?

 ?

?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bani Rulati

?

 

 

 

 

 

 

 

a.       Redenumeşte Foaie1 cu ian, Foaie2 cu feb, Foaie3 cu bilant.

b.      Aceeaşi structură de tabel va fi completată în foile ian şi feb, doar atenţie la date, căci ele se schimbă.

c.       ValoareInitiala = StocInitial * Pret(UM)

d.      StocFinal = StocInitial - D1 - D2  ( Din ceea ce a fost iniţial se scade ceea ce au vândut cei 2 distribuitori )

e.       ValoareFinala = StocFinal * Pret(UM)    

f.        BaniRulati = TotalValoareInitiala - TotalValoareFinala

g.      Stocul initial pe luna feb este stocul final din luna ian

 

Atenţie: În luna Feb sunt alte preţuri şi alte vânzări pe distribuitori.

 

În foaia bilanţ vom avea următoarea structură a tabelului:

 

Denumire

UM

D1

Val D1

D2

Val D2

Total marfa    vanduta

Total   Valoare

Caramida

mc

?

?

?

?

?

?

Ciment

sac

?

?

?

?

?

?

Var

t

?

?

?

?

?

?

Nisip

t

?

?

?

?

?

?

Gresie

mp

?

?

?

?

?

?

Faianta

mp

?

?

?

?

?

?

parchet

mp

?

?

?

?

?

?

Lavabila

L

?

?

?

?

?

?

Total Valoare

 

?

?

?

?

?

?

Procent din vanzare

 

 

12%

 

14%

 

 

Salariu

 

 

?

 

?


 

 

a.       D1 = marfa vândută de distribuitorul D1 pe lunile ian şi feb

b.      Val D1 = valoare marfă vândută de distribuitorul D1 pe lunile ian si feb

c.       Analog se determina D2 respectiv Val D2

d.      Pentru plata distribuitorilor formatăm celulele procentual , fără zecimale, scriem procentul din încasări şi scriem formulele: Salariu=Val D1 (sau Val D2)* procent vânzare

e.       Realizaţi o diagramă comparativă pe coloanele : Denumire, D1 şi D2

 

 

 

 

 

Exerciţiul 7:

Eşti patronul unui parc de maşini şi la sfârşitul zilei vrei să calculezi valoarea vândută în Lei şi-n Euro (la cursul zilei).

Ştii câte maşini ai vândut din fiecare tip şi care este preţul în lei pentru fiecare tip de maşină. Ca să ai un volum mare de vânzări faci Discount (Reducere) între 1% şi 5 % pentru fiecare

tip de maşină.

 

Curs Euro

4.339

 

 

 

 

 

 

 

Produs

Cant

Pret   (Euro)

Discount (%)

Pret Final (Euro)

Pret      (Lei)

Valoare Vand (Euro)

Valoare Vand (Lei)

Pierdere prin Discount (Euro)

Logan

2%

?

?

?

?

?

BMW

3%

?

?

?

?

?

Mercedes

1%

?

?

?

?

?

Audi

4%

?

?

?

?

?

Skoda

3%

?

?

?

?

?

Honda

5%

?

?

?

?

?

Smart

4%

?

?

?

?

?

Total

 

 

 



?

?

?

 

a.       Preţ (Euro) = preţul unei maşini

b.      PretFinal(Euro) = Pret(Euro) - Discount * Pret(Euro)

c.       Pret (Lei) = PretFinal(Euro) * CursEuro        (Adresa absolută)

d.      ValoareVanduta(Euro) = Cant * PretFinal(Euro)

e.       ValoareVanduta(Lei) =Cant * Pret(Lei)

f.       Pierdere prin Discount (Euro) =Cant*PretEuro - Cant*PretFinal(Euro)

 

 

 

Exerciţiul 8:

 

În tabelul de mai jos veţi completa cu date fictive în coloanele unde apar puncte de suspensie şi acolo unde apare semnul întrebării se va calcula cu formulă, astfel:

 

Note oral

Nota teză

Media_oral

Media finala

?

?

 

-          Media Oral se calculează cu 2 zecimale exacte

-          Media finală se calculează astfel: dacă nu există nota la teză atunci media finală va fi identică cu media oral altfel se multiplică media la oral de 3 ori, se adună cu teza şi totul se împarte la 4.



Exerciţiul 9:

 

  1. Modificaţi numărul foilor de calcul prestabilit pentru agendele de lucru la patru foi de calcul.
  2. Setaţi prima foaie de calcul a agendei de lucru astfel: format A4; margini: sus 1.82, jos 1.85, stânga 1.65, dreapta 1.62; antet 1.09, subsol 1.05; centrarea tabelului pe orizontală şi verticală.
  3. Realizaţi un antet care să conţină: aliniat la stânga STATISTICĂ, centrat examene, în dreapta numărul paginii.
  4. Realizaţi un subsol care să conţină: în stânga numele vostru, centrat numele foii de calcul, în dreapta data şi ora curentă.
  5. În prima foaie de calcul creaţi o bază de date student care va conţine date referitoare la rezultatele activităţii studenţilor:

 

 

1.      se va utiliza font Bookman Old Style, dimensiune 12, culoare albastru;
2.      fundalul tabelului va avea culoarea galben;
3.      aplicaţi tabelului un chenar de culoare verde, stilul liniei continuă, pentru partea exterioară şi de culoare albastră stilul liniei continuă, pentru partea interioară;
4.      redenumiţi foaia de calcul Sheet1 cu numele STAT1;
5.      calculaţi media pentru fiecare student;
6.      câmpul bursa se va completa selectiv, în funcţie de valoarea corespondentă din câmpul Media: dacă  media>=9 atunci „Bursa este de 120 lei”, altfel „nu se acordă” ;
7.      pentru studenţii care primesc bursă aplicaţi un format condiţional astfel încât valorile care respectă condiţia să fie scrise cursiv cu culoarea verde;
8.      în foaia de calcul 4 să se cpoieze doar studenţii de la finanţe şi cei de la contabilitate şi să se reprezinte grafic media acestor studenţi;
9.      copiaţi baza de date STUDENT în foile de calcul 2 şi 3;
10.  redenumiţi foaia de calcul 2 cu numele STAT2, foaia 3 cu numele STAT3;

Salvaţi agenda de lucru cu numele statistica în folderul personal.

 

  Exerciţiul 10:

Introduceţi tabelul următor în foaia de calcul “Mate” a registrului de calcul “Burse.xls”:

 

Nr.Crt

Nume Prenume

Salar

Adresa

Varsta

1.

Chiriţă Monica

1350

Oradea

56

2.

Crişan Dorin

1200

Brasov

32

3.

Daciu Ion

1425

Timisoara

22

4.

Dinca Gigel

1000

Brasov

41

5.

Moise Aurelian

2300

Bucuresti

37

6.

Popa Aura

1400

Oradea

36

7.

Stoica Vasile

4500

Arad

45

8.

Vasiliu Laura

1230

Braila

29

 

a.       În tabelul creat anterior inseraţi o coloană cu numerele de telefon (Nr.tel) între coloanele cu “Adresa” şi “Vârsta”.

b.      Despărţiţi coloana Nume Prenume în două coloane astfel încât una va conţine numele iar cealaltă va conţine prenumele.

Indicaţie: Meniul Date→Text în coloane şi alegeţi ca delimitator Spaţiul..)

c.       Inseraţi în tabel un rând  între linia 5 şi linia cu numărul 6 şi introduceţi datele unui alt salariat.

d.      Copiaţi tabelul din foaia de calcul “Mate” în foaia de calcul “Arte”.

e.       În tabelul din foaia de calcul “Mate” ascundeţi coloana cu Adresa.

f.       În tabelul din foaia de calcul “Mate” modificaţi lăţimea celulelor la 12 unităţi.

g.      În coloana Salariu formataţi datele astfel încât să fie afişate cu separatorul pentru mii.

h.      Aduceţi tabelul din foaia de calcul “Arte  la forma de mai jos:

 

Nr.Crt

Nume

Prenume

Salar

Adresa

Varsta

1.

Chiriţă

Monica

135000

Oradea

56

2.

Crişan

Dorin

120000

Brasov

32

3.

Daciu

Ion

142522

Timisoara

22

4.

Dinca

Gigel

100000

Brasov

41

5.

Moise

Aurelian

230000

Bucuresti

37

6.

Popa

Aura

140000

Oradea

36

7.

Stoica

Vasile

450000

Arad

45

8.

Vasiliu

Laura

123000

Braila

29

 

Exerciţiul 11:

 
Tipul cărţilor vândute într-o librărie, pe parcursul unei luni, este prezentat în tabelul:

 

pul

Cărţi vândute

SF

74

Aventură

28

Ştiinţă

147

Copii

240

Beletristică

254

 

a)      Să se realizeze o diagramă după tabelul de mai sus
b)      Înlocuiţi câmpul Cărţi vândute cu câmpurile Mai, Iunie, Iulie, care reprezintă cărţile vândute pe lunile respective. Realizaţi o diagramă prin care să comparaţi vânzările pe cele 3 luni.
 

Exerciţiul 12:

 

Introduceţi următoarele tabele:

 

Etnie

Procente

Români

72

Maghiari

8

Rromi

11

Secui

3

Francezi

2

Nemţi

2

Turci

1

Arabi

1

 

Ziua

Temperatura

Luni

0

Marţi

-3

Miercuri

2

Joi

10

Vineri

6

Sâmbătă

5

Duminică

23

Luni

3

Marţi

-12

Miercuri

-20

Joi

-14

Vineri

0

Sâmbătă

10

Duminică

15

Luni

10

Marţi

5

 

Animal

Nr. masculi

Nr. femele

Nr. pui / an

Leu

19

25

3

Tigru

6

5

1

Urs

12

16

2

Vulpe

6

5

2

Lup

15

10

3

Căprioară

12

5

2

Mistreţ

6

4

1

Păun

10

12

5

Fazan

8

5

1

Macaci

24

10

3

Struţ

16

12

5

Iepure

34

20

13

Gorilă

4

5

2

 

a.       Pentru primul tabel creaţi o diagramă Structură radială 3-D; afişaţi procentele aferente fiecărei felii; titlul va fi „Componenţa etnică a populaţiei României”; legenda va fi în partea de jos a diagramei; fundalul va fi format din combinaţia a două culori.

b.      Pentru al doilea tabel creaţi o diagramă Linie; titlul va fi „Temperatura în luna februarie”; axa OX o vom numi Zilele iar axa OY va avea denumirea Temperatura; fundalul va fi format din textura „Peşte fosil”.

c.       Pentru al treilea tabel creaţi o diagramă Coloană; titlul va fi „Evidenţa faunei la grădina zoologică”; axa OX o vom numi Nume animale iar axa OY va avea denumirea Număr animale; fundalul va fi format dintr-o singură culoare.


Exerciţiul 13:

 

Fie un tabel cu:

Nr. crt

Nume autor

Denumirea cărţii

Anul apariţiei

Editura

Preţ

 

 

 

 

 

 

 

a.       Să se ordoneze după nume autor şi denumirea cărţii.

b.      Să se filtreze numai cărţile scoase  la editura Albatros .

c.       Să se filtreze numai cărţile cu preţul între 12 şi 650 lei.

d.      Să se ordoneze după editură; pentru aceeaşi editură realizaţi ordonare după preţ, descrescător.

 

 

Exerciţiul 14:

 

Sora lui Ionuţ  vrea să slăbească şi pentru asta, Ionuţ  i-a pregătit un program de hrănire ce conţine alimentele permise unei diete sănătoase.

Alimente permise

Cant (g)

KCal  /100g

Meniu

Total Kcal (pentru un aliment)

Carne de vita (gratar, fiert)

100

250

1

250

Pasare (gratar, fiert)

100

167

1

167

Peste (gratar, fiert)

100

182

1

182

Paine

100

265

 

0

Orez

100

365

1

365

Mamaliga

100

152

 

0

Cartofi (fierti)

100

80

 

0

Mazare

100

123

 

0

Morcov

100

47

2

94

Varza, Conopida

100

34

2

68

Ridichi

100

26

2

52

Rosii

100

29

2

58

Castraveti

100

38

2

76

Lapte

100

36

1

36

Iaurt

100

71

2

142

Branza de vaca

100

151

 

0

Arahide

100

584

1

584

Alune uscate

100

705

 

0

Nuci

100

650

 

0

Fructe

100

71

 

0

TOTAL

 

 

18

2074

 

Sora lui Ionuţ nu are voie să depăşească 1200 de Kcal la masa de amiază !

Kcal/100g = câte Kcal conţine 100g din alimentul respectiv

a.       Meniu =           1 dacă vrea 100g din alimentul respectiv

                                    2 dacă vrea 200g din alimentul respectiv

                                    3 dacă vrea 300g din alimentul respectiv, etc...

b.      Total Kcal (pentru un aliment) = Meniu * (Kcal/100g)       

c.       Realizaţi o validare a datelor în coloana Cant , să fie exact valoarea 100. La Kcal să fie valori între 25 şi 800. Ce depăşeşte  nu mai este recomandat pentru regim.

d.      Sub coloana Total Kcal veţi calcula astfel: Dacă totalul este mai mare decât 1200 atunci va apărea scris mesajul „Nu ai ales alimentele corect” altfel „Ai respectat cantităţile”.

 

 

Exerciţiul 15:

 

Avem un tabel cu elevii care merg în excursie. Elevii sunt din trei clase diferite şi de ei răspund 3 profesori astfel încât un profesor răspunde de elevi din două clase diferite. Dorim să calculăm următoarele:

Nume elev

Nume profesor

Clasa

Bani excursie

 

a.       Ce sumă de bani s-a strâns pe fiecare clasă?

b.      Ce sumă de bani a strâns fiecare profesor de la elevii de care răspunde?

c.       Câţi elevi merg în excursie de la fiecare clasă?

d.      Câţi elevi de la fiecare clasă are fiecare profesor?

 

Indicaţie:  Pentru a rezolva punctele a. şi c. va trebui să realizăm ordonarea după câmpul Clasa , pentru punctul b. după câmpul Nume profesor iar pentru punctul d. după câmpurile Profesor+Clasa.

 

 

Exerciţiul 16:

 

Avem un tabel cu persoanele care au donat diverse sume pentru victimele unui cutremur. În tabel apar numai persoanele din 3 localităţi, nivelul studiilor şi suma donată. În fiecare localitate avem donatori cu studii medii şi superioare. Dorim să calculăm următoarele:

Nume persoană

Localitate

Studii

Suma donată

 

a.       Ce sumă de bani s-a strâns din fiecare localitate?

b.      Câte persoane sunt cu studii medii / superioare pe fiecare localitate?

c.       Ce sumă de bani s-a strâns de la cei cu studii superioare şi ce sumă de la cei cu studii medii?

 

Indicaţie:  Pentru a rezolva punctul  b. ordonarea se va face după câmpurile Localitate + Studii.

 

 

Exerciţiul 17:

 

Avem următorul tabel cu elevii participanţi la un concurs naţional. Cu ajutorul tabelelor pivot să centralizaţi datele astfel încât:

-          Să se afişeze numărul elevilor pe clase din fiecare liceu

-          Să se afişeze numărul elevilor care au aceeaşi notă, pe clase, separaţi pe licee

 

Nr. crt.

Nume elev

Clasa

Liceul  

Nota finală

 

 


APLICAŢII POWER POINT

 


Exerciţiul 1.

 

Deschideţi o prezentare nouă care va conţine 6 diapozitive ce vor respecta următoarele cerinţe :
-                      Pentru  primul diapozitiv alegeţi şablonul “Titlu si text”. Scrieţi ca titlu “LUNA CADOURILOR”,  iar ca subtitlu folosind WordArt "APRILIE" .
-                      Al doilea diapozitiv să conţină: un titlu care să fie scris cu WordArt “CALENDAR APRILIE “,  tabelul să aibă 7 coloane şi 6 rânduri. Pe primul rând să fie zilele săptămânii (L,M,M,J,V,S,D), iar numerotarea să înceapă de joi (1).
-                      Al treilea diapozitiv să aibă titlul “VINE IEPURAŞUL”. Adăugaţi un WordArt  la alegere cu textul “MULTE CADOURI” şi un TextBox cu conţinutul “MULTE FLORI”.
-                      Următorul diapozitiv să conţină o scrisoare către Iepuraş, cu dorinţele voastre pentru voi şi pentru cei dragi.
-                      Un alt diapozitiv să conţină un desen ce simbolizează sărbătorile pascale, pe care voi l-aţi realizat în Paint şi pe care îl veţi insera în prezentarea voastră.
-                      Ultimul diapozitiv să conţină numele şi prenumele vostru, şcoala unde învăţaţi şi clasa din care faceţi parte.
-                      Fiecare diapozitiv să aibă un fundal diferit şi animaţii diferite la fiecare obiect.
-                      Programaţi diapozitivele pentru derulare , selectând timpul pentru fiecare în parte.
-                      Salvaţi prezentarea cu numele sarbatorile_de_primavara.pptx în directorul personal.
 
 
 
Exerciţiul 2:
 
Realizaţi o prezentare cu numele laborator.pptx. Inseraţi în prezentare  4 diapozitive cu conţinuturile:
-                      Diapozitiv 1: inseraţi diferite forme geometrice  şi aplicaţi-le efectul 3-D .
-                      Diapozitiv 2: inseraţi un tabel care să conţină orarul.
-                      Diapozitiv 3: inseraţi o organigramă care să exprime relaţiile din familia voastră.
-                      Diapozitiv 4: inseraţi imagini din colecţia Office .
-                      adăugaţi efecte de animaţie, prezentarea să ruleze automat şi fiecare diapozitiv să fie numerotat, mai puţin diapozitivul titlu.
 
 
 
 
Exerciţiul 3:
 
Realizaţi o prezentare cu numele proiect.pptx. Inseraţi în prezentare 5 diapozitive.
Diapozitiv 1:
Ø  editaţi cuvântul următor: qq
Ø  culoare fundal : orange şi alb.
 
      Diapozitiv 2:                                                                              Dispozitiv3:
Realizaţi următorul desen:                                                      Realizaţi următorul desen:
gg

Diapozitiv 4: inseraţi 4 forme geometrice suprapuse, aplicaţi-le efectul 3-D
Ø  culoare fundal: prestabilire
Diapozitiv 5:
Ø  realizaţi un link către o altă prezentare (selectaţi cuvântul-meniul Inserare→ Hiperlink… - se alege o prezentare-butonul OK)
Ø  inseraţi un buton de acţiune
Ø  culoare fundal : prestabilire
 
Inseraţi butoane de acţiune (Expunere diapozitive→ Butoane acţiune→Buton acţiune: înainte sau următorul, Buton acţiune: înapoi sau anteriorul), astfel:
Ø  în diapozitivele 2-4 câte două butoane: înainte şi înapoi
Ø  în diapozitivul 1 inseraţi un buton de acţiune înainte spre diapozitivul 2 iar în diapozitivul 5 un singur buton înapoi către cel cu numărul 4.
Ø  adăugaţi efecte de animaţie

Exerciţiul 4:

 
Realizaţi o prezentare cu numele test.pptx. Descarcati arhiva si cititi cerintele.