TUTORIALE  TIC

COLEGIUL  ECONOMIC  "DPM"  ALBA   IULIA

Profesor  Simona  Dogaru ,    ISBN    978-973-0-31260-7 Alba Iulia, 2020

ISBN   978-973-0-31261-4 ;   Alba Iulia, 2020  

 

 

Clasa a IX-a Structura calculatorului Windows
Word Formatare Tabele, obiecte si formule matematice Cuprins,note subsol, unelte de desenare
HTML Tema 9
Clasa a X-a
Excel Formatari si grafice Formule si calcule matematice. Functii Baze de date Scenarii
Power Point Tema 10
Clasa a XI-a
Access Tabele Relatii intre tabele Interogari Rapoarte, formulare si etichete
Proiecte Tema 11
MATEMATICA Analiza matematica XI Reprezentarea functiilor Calcul financiar Recapitulare clasa 9 Ecuatii-Inecuatii 10 Trigonometrie 10
COMUNICARE Administrarea corespondentei Comunicarea Comunicare
Clasa a XII-a HTML PhP Formulare PHP Instructiuni conditionale MySQL Tema 12

 

Managementul prezentărilor realizate în PowerPoint

 

 

 

În acest subcapitol vom trece în revistă diverse modalităţi de realizare a prezentărilor.

 

 

Operaţii care trebuie cunoscute

 

-          Inserare diapozitiv: Pornire→Diapozitiv nou. Din grupul de comenzi dăm click pe modelul dorit.

-          Tranziţie între diapozitive: Animaţii→Tranziţie la acest diapozitiv şi dăm click pe modelul dorit

 

Din grupul de comenzi aflat în  partea dreaptă alegem Sunet de tranziţie, Viteză de tranziţie, Se aplică tuturor .

-          Lansarea în execuţie a unei prezentări: Expunere diapozitive→Vizualizare expunere  sau apăsăm pe tasta F5 .

-          Adăugarea/Ştergerea efectelor de animaţie: Animaţii→Animaţie particularizată. Selectăm obiectul din diapozitiv; din meniul din dreapta dăm click pe butonul Adăugare efect şi alegem modelul dorit. Dacă este vorba de ştergerea unui efect atunci dăm click pe butonul Eliminare.  

-          Inserare obiecte: Din fila Inserare putem introduce imagini, tabele, organigrame, diagrame, casete text, link-uri şi care se vor prelucra la fel ca şi în Word

o   Inserare buton de acţiune: Inserare®FormeButoane acţiune, dăm click pe butonul dorit şi-l desenăm în diapozitiv cu mouse-ul

-          Stabilirea unei teme: Proiectare→Teme. Din dreapta putem selecta alte Culori, Fonturi sau Efecte.

-          Stabilirea fundalului: Proiectare→Stiluri fundal®Format fundal®Umplere şi apoi derulăm alegând efectele dorite.

 

 

 

 

 

 

 

Aplicaţia 1

 

Realizaţi prezentarea unei firme. Fiecare diapozitiv să conţină efecte de tranziţie iar fiecărui obiect să-i ataşaţi efecte de animaţie.

           

Rezolvare:

 

1.      Din  butonul Office alegem Nou®Prezentare necompletată®Creare. Din fila Pornire®Diapozitiv nou putem stabili modelul de diapozitiv,  ca în figura de mai jos:

 

2.      Salvăm fişierul în folderul personal de lucru sub numele de firma.ppt.

3.      În diapozitivul ce îl avem în faţă vom da click în zona rezervată titlului şi scriem numele firmei iar în zona subtitlului vom scrie adresa firmei.

4.      Formatăm fontul din fiecare secţiune:

-          Selectăm titlul şi alegem: font Algerian, dimensiune 44, culoare albastru

-          Selectăm adresa şi stabilim: font MS Mincho, dimensiune 24, italic, culoare albastră

-          Introducerea diacriticelor specifice limbii române o realizăm din fila Inserare→Simbol. Din caseta Font selectăm text normal iar în caseta Subset alegem Latină de bază (la fel ca în Word).

Va arăta ca în figura de mai jos:

 

5.      Vom ataşa efecte de animaţie la cele două obiecte din diapozitiv: titlul şi subtitlul. Din fila  Animaţii alegem Animaţie particularizată. Selectăm TextBox-ul corespunzător titlului ce va genera activarea butonului din dreapta Adăugare efect. Derulăm şi alegem Intrare→Casetă. În caseta Pornire vom selecta Cu precedentul. În caseta Orientare alegem efectul În afară iar la viteză selectăm Foarte repede. Selectăm subtitlul ce conţine adresa şi alegem animaţia Roată. La Spiţe selectăm 2, Viteza Foarte repede iar pentru Pornire alegem După precedentul. Efectele le puteţi vizualiza apăsând pe butonul Redare sau Expunere diapozitive, din dreapta jos sau pe tasta F5.

6.      Culoarea de fundal o alegem din fila Proiectare®Stiluri fundal®Format fundal. În fereastra de dialog cu acelaşi nume apăsăm pe Umplere şi alegem diverse efecte. Aici avem aceleaşi opţiuni cunoscute din Word sau Excel. Din Umplere gradient alegem la Culori prestabilite stilul Ceaţă, Tip: dreptunghiular, Direcţie: Din colţ. Butonul Se aplică pentru toate. Dacă stabilim o temă din fila Proiectare®Teme, apăsăm click dreapta pe tema aleasă şi putem stabili fundalul numai pentru diapozitivul selectat. Dacă apăsăm pe butonul Se aplică pentru toate atunci toată prezentarea va avea acelaşi fundal. Pentru restul diapozitivelor putem aplica alte fundaluri.

7.      Stabilirea efectului de tranziţie se face selectând Animaţii→Tranziţie la acest diapozitiv. Dacă ţineţi mouse-ul câteva secunde deasupra modelului de tranziţie veţi putea urmări efectul imediat. Din dreapta putem stabili Sunet de tranziţie, Viteza de tranziţie şi Se aplică tuturor . Urmăriţi efectul în ecranul unde este deschis diapozitivul. Alegem efectul Pieptene vertical, Viteză repede, Sunet Laser iar schimbarea se va face după 1 secundă dacă bifăm în căsuţa Automat după 00:01.

8.      Din fila Pornire alegem Diapozitiv nou cu aspectul Titlu şi text. Repetăm paşii 5-7  alegând alte efecte.

 

 

9.      În următorul diapozitiv pe care-l vom introduce vom alege aspectul Doar titlu. După ce introducem titlul vom desena un tabel sub titlu astfel: Inserare→Tabel. Alegem 2 coloane şi 6 rânduri şi edităm textul din tabel. Tabelului putem să-i aplicăm ce formatări dorim - dând click în tabel - din fila Proiectare sau Aspect. Repetaţi paşii 5-7 pentru adăugarea restului efectelor.

 

10.  În următorul diapozitiv introduceţi un titlu şi o imagine, ca în figura de mai jos. Pentru a introduce imaginea alegeţi Inserare→Imagine→Din fişier şi prelucrarea o realizaţi ca şi în programul Word.

 

11.  Pentru a crea un grafic al vânzărilor vom deschide Inserare→Diagramă. Completăm tabelul cu datele corespunzătoare diagramei după care aplicăm transformări asupra diagramei aşa cum aţi învăţat la Excel.

 

 

12.  Pentru a crea organigrama firmei vom alege Inserare→SmartArt. Introducem datele în fiecare TextBox al organigramei şi îi schimbă stilul (vezi imaginea de mai jos). Apoi repetăm paşii 5-7 pentru animaţie, fundal, tranziţie.

 

 

 

Aplicaţia 2

 

Să se realizeze o prezentare pentru promovarea unei firme de exerciţiu. Fiecare diapozitiv să conţină efecte de tranziţie diferite, fiecare obiect din prezentare, efecte de animaţie diferite. Diapozitivele să fie numerotate ( fără diapozitivul titlu, adică primul diapozitiv) şi să fie afişată şi data astfel încât aceasta să-şi facă update-ul automat. Prezentarea să ruleze automat şi să i se ataşeze o naraţiune.

 

Rezolvare:

 

1.      Conţinutul prezentării va fi realizat ca la aplicaţia anterioară.

2.      Pentru a numerota diapozitivele deschidem Inserare→Antet şi subsol sau Data şi ora sau Număr diapozitiv.

3.      În fereastra de dialog care se deschide vom completa ca în imaginea de mai jos. Apăsăm pe butonul Se aplică pentru toate. Veţi observa în subsolul paginilor setările făcute.

 

 

4.      Prezentarea va rula automat dacă veţi realiza următoarele configurări:

-          Din fila Expunere diapozitive alegem Setare expunere diapozitive şi se deschide fereastra de dialog cu numele Configurare expunere. Bifăm Răsfoit la un chioşc (ecran complet) care are ca efect automatizarea totală a prezentării. Apoi se bifează Utilizare programări în timp, dacă există pentru a se folosi cronometrările şi apoi OK.

-          Definirea cronometrărilor o realizăm din Expunere diapozitive→Programarea repetiţiilor . Efectul constă în lansarea în execuţie a prezentării şi apariţia pe ecran a unui toolbar  din care se setează pentru fiecare diapozitiv perioada de timp în care acesta va rămâne pe ecran. După ce aţi stabilit timpul de menţinere pe ecran a diapozitivului apăsaţi butonul săgeată dreapta .

5.      Adăugarea unei naraţiuni orale fiecărui diapozitiv o realizăm din meniul Expunere diapozitive→Înregistrare naraţiune. Aici setăm nivelul microfonului şi calitatea sunetului apoi apăsăm pe OK şi începem povestea care se va termina atunci când apăsăm pe tasta Esc.